NEWS!

UNOBENTO daily updates / event announcements


2012/04/17

HSP for ORANGINA/ オランジーナのためのハッピースイーツプロジェクト

ORANGINA tower/ ビバ!オランジーナ!

I got order from Orangina for celebrating! they start to sell Orangina in Japan from last month.

When I got the order, the request was "Orangina + Japan".
I've got three key words "Fresh, Spring, Pop".

My Orangina image is want to bring picnic and drink on the grass!(maybe you can imagine?)
Express the image using jelly & mousse.

オランジーナ発売記念のお祝いのためのスイーツのオーダーを頂きましたよ。
今回のご依頼は「オランジーナ+日本を意識したお菓子」とのことでしたので
わたしのオランジーナのイメージからデザートを考えてみました。

しゅわしゅわとはじけるオランジーナを公園のピクニックに持っていく
芝生でごろっとしながら春を満喫。そんなイメージが浮かびました。
「さわやか/はじける/春」をキーワードにゼリーとムースを使ったお菓子をつくりました。




The sweets is two layers. top layer is lemon jelly with kumquat compote, berry jelly(cherry blossom shape) & green tea jelly(leaf shape). The second layer is green tea mousse like a grass.

お菓子は2層になっていて、レモンのゼリーと芝生をイメージした抹茶のムースでできています。

ちょっと見えにくいのですがレモンゼリーに金柑のコンポート(ミニオレンジのつもり)と桜と葉っぱをかたどったフルーツゼリーと抹茶ゼリーが入っています。

日本にいる方、よかったら一度オランジーナを手に取ってみてくださいね。













No comments:

Post a Comment